"Is deze mail van jullie?"

We krijgen signalen van klanten dat zij e-mails krijgen om hen te waarschuwen dat hun mailbox vol raakt.

Kenmerken waaraan u kunt zien dat dit spam zijn:
  • Het afzendadres is niet van ons. Ons afzendadres eindigt altijd met @kovoks.nl, b.v. kovoks@kovoks.nl, info@kovoks.nl of internet@kovoks.nl;
  • Er staat een link in waarop u moet klikken. Als wij een mail sturen dat uw mailbox volloopt, dan staat daar GEEN link in om op te klikken, u kunt ons vragen om uw quota te verhogen;
  • Wij gebruiken altijd normale spreektaal en onze berichten zijn in het Nederlands.
Dus als u een dergelijk spam bericht heeft ontvangen, gewoon weggooien, niks mee doen!

Dit is een voorbeeld van een dergelijk spam mailtje:



Deze mail is spam en niet van ons afkomstig!

Een voorbeeld van een mailtje die wij zouden kunnen sturen als uw mailbox dreigt vol te raken:



Tips als uw mailbox inderdaad vol begint te geraken:
  • U kunt uw lijst met mails ordenen op grootte (door in de kolom bovenaan op "Grootte" te klikken), dan kunt u b.v. mails met grote bijlages verwijderen;
  • U kunt ook uw mail met verzonden mails opruimen. Deze map kunt u ook ordenen op grootte of op datum of iets anders, zodat u snel kunt zien of er mails inzitten die weg kunnen;
  • Leeg uw prullenbak. Kan zijn dat er na het opruimen een enorme collectie mails in uw prullenbak staat, dat neemt nog steeds ruimte in. U kunt uw prullenbak eenvoudig leegmaken door met uw rechtermuisknop in de lijst E-mailmappen aan de rechterkant op "Prullenbak" te klikken en dan te kiezen voor "Prullenbak leegmaken".
Schroom niet een mailtje door te sturen naar ons als u twijfelt of het spam is of niet. Zoals ze in het Engels zeggen "Better safe then sorry"!

Tevreden met deze informatie? Deel het!

Vragen? Neem contact op met

Micha Kersloot, contactpersoon KovoKs Clouddiensten
clouddiensten@kovoks.nl
+31 (0)345 - 532 927

Daarom KovoKs

  • Ontzorging in uw automatisering
  • Merkonafhankelijke pragmatische oplossingen
  • Informeel en klantgericht in de omgang
  • Focus op langdurige relaties
  • Gedegen IT-strategie adviezen
  • Afspraak is afspraak, wederzijds
  • Direct contact; geen oeverloze klantenservice

Vragen? Stel gerust!

Vragen

 
KovoKs logo